Saturday, September 6, 2008

ahaa!!~

ok. update compilation aku bermula dari hari sebelum hari sebelum merdeka (ape ayat aku ni??). 29 Ogos la kirenyer.

Oleh kerana aku mau ke rumah reen pada pagi 30hb Ogos, dan aku suda janji mau kasik die kek, jadi aku pon masak la kek. FYI, aku amik cuti half day pd jumaat nan indah tersebut, jd around kol 4 dah sampai rumah la.

Petang tu aku masak kek dulu, sbb aku kengkunun nk deco kek tu, kene kasik die sejok sket dulu. sambel2 tu aku buat la keje2 aku yang laen.

Mlm tu aku ade goreng cendawan. spesel ok. sangat garing dan yummy.


dasar tak mengedan, awal2 mlm tu aku dah start nk wat deco kek. hahahaha. acha selaku pembantu kehormat harus tolong aku potong2 ape2 yang patut.

bahan hiasan

sebelum dileburkan. hehe

dah siap!!~


Lepas siap aku simpan dlm peti ais. tett.. salah di situ. patut tak masuk dlm peti ais. abes ilang gebu kek aku.

ade kumen ke tentang kek tu wahai pemakan2 sekalian? one thing i learn is kek kukus ni jangan masuk peti ais, tak syok. hilang segebuan nye. hehehe.

Then pagi 30 ogos tu aku pon g la umah reen, anto kek. lps tu ke PJ untuk RANtAi (bla bla.. ni semua dah blog earlier). Balik ek rumah slps merdeka parade kt dataran.

Isnin 1 September, bermula lah Ramadhan... dan umat2 Islam pon berpuasa la. Hari cuti sebab merdeka jatuh pd hari ahad. Dah tghari/ptg gtu, hujan turun dgn gile babas lebat. Aiseh, seram la kalo hujan lebat, due tiga menjak ni slalu air naik. And as expected, rumah aku flooded. Air naik masuk dapur, dan masuk la bilik aku. Adeh, jenuh aku mengangkat barang.

Aku tros sms bos and yang lelain inform. So, boss kate bley amik cuti compassionate the next day for natural disaster. Yahuu!!~

sile klik to enlarge

kakiku



hm... paling letih mengemas lepas abes banjir tu. tape la.. cuti kan? hehehehe. kire ok la rumah aku naik air je. ade area sekitar sini siap atap terbang. huhuhuhu. nasib baik hari cuti.

Hari ni aku mc lagi. perut meragam. tp skrg dah ok sket la. hehe

k la... sok ade kelas. 3 subjek sem ni. IT for Management, International Business dan Employment and Industrial Law. Tp kelas 2 subjek je. Employment and Insdustrial Law tu aku amek online sbb kelas die ari Ahad.

6 comments:

Miss Reen said...

umah ko kalo banjir..sket je kan?
jadi la cam aku..kalo banjir camner sekali pun..umah aku tak masok air..
muekekeke

shashazura said...

woh
kek dan cendawan yg nampak sdap !

hUmmY said...

setappnye kek!

lame x mkn kek okeh!

fuu~

banjir mmg meletihkan!

sbaek uma aku tinggi!

hiks~

;p

cemut said...

xpenah mkn cendawan tuu goreng..tu cendawan ape yerr...
xsanggup nye kalao umah cemut banjir....

[siti] said...

cendawan goreng tu cendawan oyster biasa tu. carik2 sket, goreng dgn tepung khas. cedap!!~

gambar tu mase amik air tgh naik lagi. tahap tertinggi buku lali dlm bilik, kat dapur dah pangkal betis gak la. ape pon tetap air, mengemas semula tu yang paling mensampah. hahaha.

sabrinaabubakar said...

siannyer kena banjir..ingat lagi dulu masa banjir kat KL yang paling teruk tu my opis masuk air..court lak tu..kena call lawyer postponed case then selamatkan fail pastu kemaskan court..hampeh giler..tobat dah..seb baik dah x keja sana lagi..