Sunday, March 22, 2009

Selamat Pengantin Baru Puan Ruzanna!!~*

Alhamdulillah, selamat dah besfren aku yang sorang ni disatukan dengan jejaka pujaan hatinye, Kashfullah. Dengan sekali lafaz sahaje mereka sah menjadi suami isteri.

Hari jumaat 20 march, aku amik cuti half day ptg. Kul 12.30 sempat lg aku singgah kat pasar blkg ING tu, nk carik tudung utk pakai hari majlisnye nnt. hehehehe. Lps tu tros nek monorel sampai Bkt Nenas, n naik putra sampai Terminal Putra and cik Sarah Nadlin jemput aku dan trus g umah zanna.

Waktu sampai umah Zanna blom mekap pon. Kami lepak2 kjap, then mak andam sampai n start mekap sementara kami pon bersiap2 la. Lps asar dlm kul 5 kami gerak g masjid tpt Zanna dinikahkan. Mula2 cuak gak sbb mase test2 dgn ustaz tu Kash mcm nebes2, salah2 sebut. Tp Alhamdulillah, jabat je tangan En Sager Ahmad, sekali lafaz je dah sah. Legaaa....

Wajah gembira slps sah bergelar suami isteri. Suka tgk the way he holds her hand.
*i lurve baju nikah die bery much!!~


Sblm kol 8 sempat lg aku dgn Sarah n Lina (kawan kitorang gak, skrg jd Ustazah Bahasa Arab kt Pahang, hehehe) keluar kejap g makan malam dkt2 stadium selayang. Dlm kul 8.30 kami gerak pulak ke Kelab Golf PDRM Titiwangsa, nk buat final preparation. Aku, Lina n Sarah tukang cucuk bunga manggar. Mlm tu lps dah siap2 semua, hantar Zanna n Lina balik umah Zanna dan aku tumpang tdo umah Sarah. Mcm2 borak dgn Sarah, dah lama tak spend time centu. Ye la, sejak jd journalist kt Utusan, Sarah mmg bizi sungguh.

Esok tu lps siap2, aku n Sarah g umah Zanna utk pick-up Lina. Kami ke dewan tu awal utk tolong2 apa2 yang patut. Stand-by je tunggu pengantin sampai dgn org2 kompang. Zanna mmg born lawa (pada mata aku la, dulu kitorang suke pangil die model. hehehehe), jadi makin lawa lepas di mekap. Mmg ratu abes la. Biase la, dah sampai tu duk atas pelamin, then g makan, then potong kek, amik gambo dgn family n frens... bla bla... sampai ptg.

Pose special dr pengantin utk tatapan korang. Sama cantik same hensem kan?

Sape suro kami2 yang saiz comel2 ni duduk depan, kan dah tak nampak pengantin. kwang kwang!!~


Si Kash mmg bertuah btol, ade ke lps nikah tu, kt rumah Zanna, ayat pertama die kat aku "Nak PSP!!". chet, g la mintak kt bini kamu tu. takde makne sunggoh. hohohohoho.~*

Hantaran2 Zanna simple2 je, tp sgt cantik n meaningful. Aku sangat2 suka pelamin die. Cantik, n nampak 'grand'. Mekap cantik n baju pun cantik. Senang ceta mmg best la. Aku bersyukur Zanna dpt the wedding yang die idam2kan. Tak perlu nk keco2 nk buat grand wedding tp end up secara biasa2 je, baik la have a simple wedding, tp nampak cantik dan berjalan lancar. Alhamdulillah...

Aku ni sbb dtg as kawan2, malas la nk snap byk2 gambar sgt. Aku amik mane yang aku sempat n mana yang aku rase perlu. hehehe. tp seronok la dpt jumpa kawan2 lama mase study kat Yuaieyh dulu.

Kes smlm tu... huhuhu. ade la insiden org gatal tangan terformat memory card aku. Dan aku blom sempat nk transfer semua gambar masuk laptop. Gile kentang la. Byk gambar2 penting aku dlm tu. And aku google2.. tak jumpe plak recovery software yang freeware utk Mac OS. Ade satu software tu bile aku dl, boleh recover semua gambar, tp quality sgt trok and ade plak logo and website company yang provide software tu. Aduh, nanges2 dah aku smlm. Mmg mati la kalo tak dpt recover gambar2 dlm memory card ni.

Aku call sifu adhadi, tanye cane. Die kate ok je n dun worry. Boleh recover balik. Pagi td mase Bengkel Ladies Photographer die bagi aku pinjam memory card lain, so, gambar2 yang aku shoot pagi td masih blom dpt nk share dgn u  guys. Tunggu diorang transfer n burn kan gambar2 tu dlm cd. :)

Alhamdulillah, Zanna dah selamat jadi isteri Kash, dan aku pon berjaya recover gambar2 aku dr memory card aku walaupun image quality takde lah 100%, tp masih acceptable. Aku doakan Zanna n Kash bahagia dlm menempuh alam baru, saling bertolak ansur dan berkekalan kasih sayang hingga ke akhir hayat, InsyaAllah. Lahirkan anak2 yang cute2 and hensem2 ok!!

Aku masih ade a few touch up utk assignment aku b4 submit. Dah lambat sbnrnye, tp aku takde alasan knp aku lambat buat assignment. Siriyes takde. blur. hahaha.

k... tunggu la, aku pun tak sabar nk share pics bengkel siang td sbb aku sgt2 enjoy dan the kids pun sgt2 best!!

3 comments:

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

salam siti....
Blog kak dilla ni dah lama dah. ada rajin update, tarak rajin bersawang juga (hehehhee)

Siti
shuntek gambor kahwin Puan Ruzana tu
Low angle itew amat menarek Tie...
Moga ceria selalu & Keep In touch

Anonymous said...

wah! a very nice collection here... keep it up!

re: betul.. tak tipu... sambil cakap tu cikgu adhadi bersinar je muka dia. betul la dia puji iklas tu hehhe

Nice knowing u ct! nanti kiter jumpa lagi eh!

[siti] said...

Kak Dila : huhuhu. saye pon ade musim malas update. kalo rajen tu, terlebih plak rajen nye.


zubye : Thanks for singgah zubye. terharu ni dilawat oleh otai. hehehe.

re: ye ke, alamak, ter'blushing' sorang2 kt sini. Sifu ai puji ai kt otai lain. huhuhu.~*

nice knowing u too zubye. hope we'll see each other soon. :D