Monday, August 11, 2008

cuti yeay!!~

Hari ni aku cuti. Harus cuti sbb weekend aku pnoh job. lewat ptg ahad baru sampai rumah balik.

sabtu tu kompeni aku ade event. aku yang mula2 di ajak join sebagai volunteer, last2 jd photographer. haha. anyway, event tu best sbb dia mengajar financial management kpd school kids. Ni salah satu program under Corporate Responsibilities la. bes la. Bdk2 yang join pun boleh thn sengal.



Time break tghari aku dpt call dari Shuwen (pengantin mlm tu) yang mak andam die nk dtg awal. Aiseh.. cane eh. aku tanye dak PR aku bley ke aku balik awal. Die kate ok la. So, aku pon gerak la ke umah Reen.

Lepak2 rumah Reen yang tgh ade tuition. Aku baring2 sambil maen worms (gle kemaruk maen game ni skrg). Dlm kol 6 kot Kok n Anne sampai. Tuna sampai a bit later lps tu. And Joi lps tu mai, kitorang tros siap and gerak ke rumah Shuwen. Sampai dah kol 7 lebih. ntah tepat2 jam brape aku tatau.

Shwen dah siap d make up. sangat comel. Snap siket gambar die. Then tunggu family Elboone (pengantin laki) untuk majls tunang. Then diorang makan2, aku dok amik lg pic2 Shwen. Then sampai tok kadi, majlis pun bermula. Sekali lafaz je sah la Shwen jd isteri yang sah kepada Elboone. Alhamdulillah. Aku makan lps semua selsesai. Then kitorang gerak balik.



Esok nya jam 10.30 pagi aku dan Reen gerak ke rumah Shwen. Ambil gambar dr awal, dr mekap sampai sudah. Majlis yang sernok dan pengantin yang sporting. hehe. aku dok sana sampai pukul 5 lebey gak la. Dwan Ismael sangat best dan sangat berjaya mentransform Shwen menjadi pengantin yang sangat comel dan cantik. Tere nyah.




So, hari ni aku telah cuti dan merehatkan diri secara max. haha. gile kentang penat la. tp menjelang tghari tu aku agak2 gak la bosan nyer. Dah biase tak senang duduk, panas je bonts ai. haha.

Aku ajak ayah g claim duit rebate minyak sbb since idopkan road tax itu ari. Ajak ayah sbb dia punya RM600+ yang aku tatau eactly brape (aku tatau sbb bukan duit aku. haha). Yelah, kete tu bapak aku y slalu guna n tuang minyak. aku setakat ni tak penah tuang minyak sendiri lg. haha. gilers kan? Tapi... dah tunggu2 punya tunggu kt pos office, bley la line down. Ayah aku ckp, len kali la claim. Jumaat nnt aku nk cuti lg kan?

Then, sampai rumah dah nk dkt kol 3.30pm, aku jengah Along kat kedai. Then aku folo along g amik makteh balik dr dialisis kat shah alam. AKu singgah klinik panel kt sec7 tu. Aku query pasal ala2 mcm ade dot2 merah kt bdn aku ni dan demam mlm2. Dr tu kate hard to say denggue, maybe tu nyamuk gigit je. But if aku risau sgt, die suro minum 100plus byk2. hahaha. baiklah doc.

Ptg siket, sangap lg. Aku teringat batang pokok naga yang amik dr umah acaii itu ari. So aku pon ajak adik aku si usop mengerjakan tanaman tersebut. Ayo!!

Tanah area belakang rmah aku ni agak keras. Mcm tanah jenis tanah liat tp keras. Adeh.. nk cangkul pon payah. Pusing2 aku jumpa ade satu baldi cat ade tanah dlm tu. Menurut mak aku dulu die nk tanam daun ketumbar dlm tu. tp ape ntah ayah aku buat dgn bekas tu, maka matilah ketumbar die. hehe. aku plak kerjakan tanah tu utk tanam pokok naga aku.






Hoi... poyo nye aku. cangkul dlm baldi. puas aku cari penyodok tu nk gembur2 tanah dlm tu tak jumpe. slambe kentang je la aku cangkul. hahaha. lantak la labu.

lepas tanam pokok naga aku amik gambar kedai ayah aku plak. lama dah aku janji dgn ayah aku nk amik. tp asal weekend je aku tak lekat umah. Smlm aku ingat nk gerak awal la dr wedding Shwen, tp jd lambat jugak. hehehe.



Tgh2 amik gambar my SIL Aida kuar bawak Haikal. Best plak amik gambar ptg2 kt luar umah ni. Aida sampai tonggeng2kan Haikal. Hahaha. Klakar. tp makin cumel la Haikal aku tgk skrg. hehehehe.



Mlm tade ape y menarik. Mood aku dah start libang libu nk g keje sbb esok tinggal aku dgn bos hero tamil (BHT) aku tu je berdua. Agak tensen la aku jawapnye nnt. Hmm...

Hahaha.. mesti korang nak termuntah baca entry panjang berjela aku kan? Hahaha. Eh, ade ke org bace blog aku ni? Pecah kaca pecah cermin, sudah bace sile komen. nGee!!~

2 comments:

Zura said...

wah wah.. sngt cantik itu pengantin.. kaler baju dan mekap sepadan.

cantik juga mak² dyang yg datang..

:p

bleh ke tanam pokok naga dlm baldi?

[siti] said...

misha: temporary je tanam dlm tu sementara nk dpt port yang lebih sesuai nak tanam. hehehehe.