Sunday, January 4, 2009

Jalan2 cari pasal

Semalam aku cuti. Mula2 ingat nak bawak adik2 jalan2 dihujung2 cuti skolah. Lupa plak ari jumaat kan. Achik nk g solat Jumaat, Acha plak ade sesi rawatan kat klinik elektronik.

Jadi, dok umah je la. Sangap lagi. Tapi ptg tu balik semayang jumaat, ayah ajak g ikea. Yeay!! aku mmg dah lama ajak g sana, aku nk ushar or bli tros katil idaman aku.

Kalau dah jalan2 dgn adik2 aku ni, tak sah kalo tak berfotogedik. Aku tak bawak Lola, malas mau bawak beg besar2. Bawak kamera kecik je. Amik gambar dlm kete on the way, tgh makan pon amik gamba. Hehehe.
muke aku sipi2 je.. cess...

Sblm masuk ikea g ikano jap. Mak nk g crocs, nk carik crocs butter. Org tu ckp mmg dah discontinue sales dah crocs butter ni kt mesia. Haih.. sedey ar. Die kate pakai shoe polish biase pun boleh. Nenanti ar aku try. Mak la beria2 nk crocs butter, nak kasik kasut die shiny miny mcm baru. hehehehe. Kat crocs ayah ade beli satu, venture canvas kaler khakis. Mak pun ade beli untuk makteh, malindi kaler chocolate. Kat situ die ade buat draw. Kalau beli 3 jibitz, boleh draw 1 jibbitz free. Ingat nk beli la, tp tgk design jibbitz yang ade kat situ takbes, tak jd la.

Kat ikea boleh tahan ramai orang. Katil tu aku tau, harga die dlm 400+. Tapi tilam die dlm 800+. Mak aih. Kalau tak beli tilam baru nnt tenggelam la.. sbb katil ni kena pakai tilam tinggi. Ouh, lupe plak. Katil ni jenis day bed kaler itam. Metal frame. Kalo korang g ikea tgk ar. ade 2 je day bed, satu putih (harga dlm 600+) and yang itam ni la. Haih... aku kene cari katil len ar gamaknye.

Aku ade gak amik a few items. Stool, saje nk buat jd ala2 side table, letak hp magz dsb, aku beli bowl and mug utk opis. dan Almondy. hehehe.

i luv green, obviously.

plastic almondy pon green fonts. cayalah.


Dinner kitorang makan kt cafe die tu. Aku amik meatball 5 pcs je, sama mcm mak. Then brocolli extra. Tu pun dah kenyang gile. Achik amik meatball 10pcs, tp free sbb ayah swipe card member die utk redeem. Ayah n acha makan ayam ape ntah name die. tp sedap gravy die. Aku nak cari la recipe gravy meatball n cranberry sauce die tu. Sedap.

parkinson!!

dah abes ngap 2 biji baru ingat nk snap


Aku ngan mak pakat2 nk share almondy 1 slice. Hahaha.. ending nye, masa balik kitorang beli bawak balik 2 pcs almondy tu. Dah abes satu, ade tinggal 1 lagi dlm peti ais. Santiang kalo ckp minang. Kami pun mmg suke daim, jadi mmg syok la Almondy ni.
satu pcs ni boleh dpt 6-8 slice

Tapi paling best ari tu sbb aku dpt rasmikan jaket baru, hahaha. And aku tak kuar satu sen pon jalan2 n makan2 n beli2 barang. Thanks ayah n mak sbb belanje kitorang. Hehehehehe.
aku dan jaket baru. hehehe.


Aku suke ikea. Tgk design dapur die, dapur kecik pun boleh nampak spacious. Kalo aku dah mampu nk beli umah sendiri nnt, bley ar aku kayakan ikea lagi. Hehehehe.

*****

*edited demi keamanan sejagat. hehehe*

Aku rase aku nk tukar blog ni. Jadilah die blog yang sangat general. Aku taruk gambar2 aku, atau cerita2 yang happy2 je. Best jugak eh. hm....

Mase borak2 dgn angah die ade suggest kat aku, suro carik bf. Boleh tak jadikan cari bf azam tahun baru? Muekekekekeke.~*

1 comment:

cemut said...

ikea i like tu..rumah kecik pun nampak sgt mahal dengan perabot ikea...can wait 2 have our own house!! yeahhh ;p

kak ct..aritu dpt jumpa.mcm xcaya keke.da lama kenai dlm dunia maya je.