Thursday, January 22, 2009

mungkin kot.. rase2 nye....

penah tak korang rase.. bahawa tanpa korang seseorang itu akan jadi lebih happy. Dan lebih happy orang itu akan otomatik buat korang happy jugak?

Aku pernah berada dalam satu tempat, di mana kat tempat tu aku tatau ahli2 kariah nye suke atau tidak dgn kewujudan aku. Diorang seems friendly. Macam suke je, dan aku pun mule rase comfortable.

Tapi rupenye diorang tade la sesuke mane pun. Tak tau la sama ada diorang buat2 suke, mmg tak kisah, mmg suke ke ape ke. Tapi yang pastinye aku suddenly rase out of place. Mula2 aku rase agak upset la. Ye la, aku jenis suke berterus terang. Bile aku tanye kenape aku tibe2 rase awkward (btol ke eja ni?), ade yang kate mmg biase mcm ni. But my naluri say nehi2... jangan la gule2kan aku centu kan.

Ok la.. aku ni pon mmg ade angin sket, dtg angin emo aku, aku emo la (eleh, takyah cakap la korang xde. tak normal namenye). Aku emo2.. lps tu aku pk.. mebi, kalo aku takde, tempat tu lebih aman dan boleh jalankan aktiviti diorang mcm biase kot. Bebanan je aku ni, semak. Jadi, aku pun angkat kaki. Takyah kot nk say2 goodbye. trus aja kembali.

Aku tgk tempat tu lebih hepi skrg tanpa aku. Dah boleh buat bisnes, buat extra income. Siang malam kerja, cari duit. Nampak hepi walaupun dah makin bz. Sekali sekala diorang kirim berita. Aku layankan aje kalau berkredit. Tak pernah juga aku paksa diri mencari sms free. Keadaan dah jauh berubah.

Aku juga dah mula rasa happy bile pikir yang diorang dah happy. Lepak+makan William hampir 3 kali dah dengan my besfren for the past 2 weeks. Carbonara alfredo nasi goreng ketam seafood pasta air kedondong blended ribena bla bla.. gile la. makin gemok la aku. Uncle william pun nampak aje muke kitorang yang blur2 nk order, tros la die suggest menu pelik2. ape ke blue fin tuna? eh, aku suke tuna. salmon lg sedap. manis. Nyumm!!~

Aku juga tak perlu nk fikir kewangan aku yang tgh tak berapa best ni. Aku tatau sejauh mane keikhlasan diorang tu dulu sapot aku sedikit sebanyak tu. Aku pnah ckp, aku nk belanje sekampung makan kenduri, tp ade yang kae takyah plak. Aku mintak halal je la eh mane terkurang. Kalo nk claim pun boleh je, tade hal. Nasib aku baik la jugak sbb besfren aku ni tak berkira nk kuar sen bersama2 dgn aku. Ari ni die blanje, esok aku plak (walaupun time die blanje lg mahal dr aku). Tol kadang2 aku bayar, kadang2 die jugak bayar, kete die bawak, minyak sendiri mau ingat (ampun la aku nk tuang minyak kete die. bley muflis aku). Leen, i nk say sgt2 thanks for ur support and energy and murah hati and stuff. Kita turun JB la, tempat terjatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat bercanda. wah!!~*

Siapa minum sirap, die rase manis. Terima kasih banyak2 la sbb buat aku sedar, tak semua orang boleh jadi kawan kepada semua orang. Nak cakap ape, nk gossip ape, kalau itu bisa buat kalian happy, aku halalkan. dun worry. Aku dlm mood optimis yang tidak destruktif. Aku masih sgt suka berkongsi, takkan aku berkira berkongsi perkara selagi dlm kemampuan. Mari2.. i won't bite. :)



cerita pendek
*gile penat pindah opis 2-3 menjak ni. Ntah bile nk setel. Nasib baik ade aktiviti sosial malam2. hahaha.
*masih menghitung hari.. banyak lg nk kene buat ni, sempat ke? haih.~*
*target masih jauh dari sasaran. Kasut gym dah hilang, mcm mane ni? sape amik sila pulangkan. Saya dah rindu giler dengan treadmill.
*cambes plak men fesbuk. Sbb tade org cakap aku jadik stalker. tak kuase aku nk stalk org, mcm tade kije laen. hahaha.~*
*start bayo duit kutu. InsyaAllah jadi duit raye la nnt. takyah amik festival advance lagi.
*harga DIA dah naik sket sempena nk raye cine. Aku ade jual sket. esok tgk brape dpt.
*seronok dpt lepak dgn besties semula secara kerap (bukan senang nk carik masa). Skrg aku dah ingat balik mcm mane kitorang bley kawan serapat ni selama ni walaupun masing2 jauh berbeza baik dr segi fizikal maupon lifestyle, baik sha maupun Leen. Coz we believe what happen in the friendship stays in the friendship itself. pronto.
*tak sabar nk tunggu kain yang diorder sampai. it is for the day!!
*Kak Aishah nk kasik Swiss Garden stay. yeay!! Family day??! Lumut? Kuantan?
*assignment suda patut mula bikin, tp laptop masih blom hantar repair. *sigh*
*aku tulis bile aku ingat nnt. Penat ni jadi mandur+kontraktor.

No comments: