Saturday, January 31, 2009

Dr Jayaraman mengingatkan saya kepad En Mokhtar Kassim, guru Prinsip Akaun saya dahulu

Malam semalam agak penuh kekecewaan. Mula2 kenet (my brother) cakap jadual kami tak selari, jadi die tak dapat send and pick up kami ke Akar (formerly known as Layar Tanchap). Sampai rumah mulanya ingat mau tanye Ekin atau siapa2 kakiseni lain, mungkin mau pergi sama. Tapi demam mula dtg, temperature mula naik. Akhirnya saya lepak dlm bilik saje, kenduri arwah Mak Cho (genap seminggu meninggal dunia) pun saya tak dpt pergi.

Pagi td bagun dengan malas2, tapi terpaksa bangun sbb ada kelas. Makan nasi lemak yang mak masak, baru cari baju dan bersiap2. Kelas pertama ialah Principles of Macroeconomy. Seriyes, saya akan pening nk paham dan apply theory2 aquilibrium (btol ke eja ni?). Y=C+I Y=S+I =CSI... whatever... Saya benci teori. Kan bes kalau semua subjek critical thinking.

Kelas kedua cross-culture management. Tutor saya Dr Jayaraman. Dia sgt bersemangat waktu bercerita dan dia ada macam2 cerita. Betul2 mengingatkan saya pada cikgu Mokhtar Kassim waktu beliau mengajar saya Prinsip Akaun untuk SPM. Takde satu kelas pun yang beliau tidak bersemangat. Kami2 je yang suke2 hati nk ade semangat atau tak untuk salin segala tok nenek catatan lejer jurnal dsb di papan hitam (yes, black board dan tulis guna kapur). Rindu pula zaman sekolah.

Dialog Dr Jaya dgn aku tadi:

DrJ : ok, introduce urself.
me : my name is Siti from Klang. I'm working in Affin Investment Bank.
DrJ : Oh, Affin Investment Bank.. interesting. So, how's the traffic?
me : traffic? (blur2)
DrJ : In Klang, I heard the traffic is really bad.

Hahaha.. klakar la tu.kadang2 aku harap dapat tutor yang sama tiap sem, so takyah nk perkenal diri tiap kali first tutorial.

Aku harap sepanjang sem ni aku stay bersemangat mcm Dr Jaya.


Batuk dah kurang sket. Mungkin berkat minum air ECPI. Alhamdulillah, kalau tak aku ni pesen batuk mcm tanak stop. Parents aku yang dah a few months amalkan pun nampak makin sihat skrg. Kebas2 tangan mak dah makin kurang. Terima kaih ECPI!!~

Esok ade match, Liverpool vs Chelshit. Ai of kos Never Walk Alone lah kan. Leen, please la.. keep those blue shirts away... Better buy the red one now, later the price will increase ok. Hahahaha!!~

Bile la nk lepak2 dgn Leen lagi eh? Rindu nak gossipun wal kutukun wal menyampahun. hahaha!!~

2 comments:

Anonymous said...

apa lagi....jom bola la...he he he...confirm la kan liverfool kalah :p

[siti] said...

ala.. podah la u. tgk la.. chelshit kalah nnt, purak2 buat muke reds kan? hahahaha.