Sunday, January 11, 2009

Outing DuniaFotografi.com

Hari ni aku join outing DuniaFotografi.com yang pertama kali diadakan. Ade dlm sekitar 25+ yang join. Plan asal berkumpul dkt Bismillah (dkt2 komuter Klang) pukul 2, tp kul 1.45 aku kt rumah lagi. hahaha. Mentang2 rumah dekat. Baru berpk2 nk siap, Abg Hadi call. Die tanye aku jd join ke tak. Die ckp die sampai dlm kol 3. Aku plak, kol 3.30 la baru kuar umah. Hehehe. Time aku sampai hujan, diorang pun blom start ape.

Mula dgn sesi kenal diri. Ramai ade, bro halim pun ada.Then tgk2 gambar streetphoto Zuhrie. Phew la.. penuh dgn story. Dipecahkan kepada 3 group, tp aku rase tak gerak ikut group pon. Jalan je ikut suke. Boleh la aku jumpe si achik tgh beli rojak kat sane, n mak n ayah dlm kete. hehehehehe.

Lps dah shoot, dlm kol 6 kami gerak ke Tanjung Harapan. Aku tumpang Abg Adi, balik pon tumpang die. Time kasih byk2 cikgu. Aku juge telah menyesatkan beberapa bijik kereta. huhuhuhu. Sampai Tanjung, layan sunset, layan silhouette cun giler babas. Tapi aku punye shot biase2 je la. Jeles tgk ade yang dpt sunset golden gile babas tu. And thanks to cikgu RoyalJelly yang kasi tips nk dptkan golden2 hue tu.

Lepas layan sunset, layan group photo. bab ni yang suke ni. sbb ade gambo ai. huehuehue.


See me? Semua org tayang kamera gabak2. Kamera aku jugak comel kecik. Hehehe.

Dah amik2 gambo, makan. Lama gak nk tunggu makanan. Tapi sbb reramai takde la rase lama sangat. Makan puas la. Banyak la aku rase. Kire ok la. Alhamdulillah....

Dah abes makan, takleh sembang lame2 sbb kat Muara tu ramai orang. Dok tunggu turn. Kami pun beransur bergerak pulang. Oh, makan tu tuang2 sorang RM30, tapi later ade belen dalam sorang RM3-4 centu. Semua tanak amik balance. Last2 decide yang Baki tu semua akan dimasukkan ke tabung utk Gaza. Moga bahagian kami yang sikit ni ade sumbangan nye pada mereka, Amin.

Tapi sedeyla sbb aku dah takleh nk sharing2 gambar2 aku (buat sementara ni, tp tak tau la sampai bila). Al-maklumla, aku skrg online pakai laptop mak. Dah instal YM and mozilla pon kire ok. Kalo aku nk install photoshop plak, mau mak aku bingit nnt.

Btw, secara overall aku suke hari ni, walaupun awalnye pagi td aku ade sindrom malas2 nk kuar umah (kalo cikgu adi tak call, mau malas sampai ptg kot). Lately ni kan agak2 havoc sket schedule dgn keje dll, jadi weekend tu mmg sokmo je malas. Hari ni, dpt streetshoot, dapat sunset, dpt portraiture, dpt silhouette, dpt couple shot, dpt food photography (ni suke2 je layan sendiri), dapat makan dan dapat bersosial. Kan mcm2 dlm satu tu. huhuhuhuhu.

Pening2 dah kepala aku layan ngadap matahari. Pinau rasenyer. Mau restkan mata. Oh, nyanyi lagi Alif sket...


Hingga hari esok kembali lagi...



Tambahan di pagi hari

Aku nak 5D MII plissss!!! gile babas mabeles video die.

No comments: