Monday, March 9, 2009

dari swiden ke indonesia.

Hari ni saya pergi Ikea. Ikea tgh buat sale, ramai gile org pergi Ikea, tp majoriti dari mereka berjalan2 saje. *sigh*

Saye ke Ikea bersama mak, ayah dan achik. Saya mau beli katil baru, kerana katil saya yang merupakan katil adik2 dan kakak saya (gile lama dah katil ni) sudah tidak sesuai digunakan dan sering mengakibatkan sakit2 belakang.

Kalau ade yang piker Ikea sale adalah waktu yang sangat seronok untuk membeli perabot2 ikea yang comel2 tu, lupekan aje la. Barang2 yang on sale tu tak byk barang2 yang bagi saya favourite item dan kalau ade pun kurang beberapa ringgit je dari harga asal. Tak sampai 20% pun kadang2. Sengaje Ikea ni mengajak org ramai menyesakkan Ikea itu.

Kami membeli beberapa barang saje. Satu beg plastik saje. Barang2 yang besar2 akan di deliver nnt. Katanya hari rabu sampai. Dapat juga saya katil baru yang sturdy. Yeay!!~

Saya sudah lama mengidan day-bed ini. Harga pun tidak la mahal sangat berbanding day-bed satu lg kaler putih yang nampak lebih sturdy. Tapi saya tidak beli katil ini. Bilik saya ni comel saja. Lagipun saya ada pelan susulan untuk bilik saya ini nnt. Permulaan pelan adalah dengan membeli katil ini:


Katil ini nampak kecil sedikit berbanding day-bed tadi dan ianya juga lebih sturdy. Saya suka kepala katilnya sebab boleh sangkut towel. Mak kata kalau pagi2 mau menggeliat pun boleh bergayut di situ. ye ke?

Jadi, selepas penat bershopping, kami2 semua kelaparan la. Biasanya kami layan aje ayam swedish atau meatball bersos cranberry yang lazat kat cafe tu (sbb ayah ade je offer free coffee la free meatball la bila die swipe membership kad die itu). Tapi kerana hari ini terlalu la ramai org, dan barangan kecil2 saje mau dibawa (sepelastik tadi), maka kami pun decide mau makan di the curve. (bukan kami sebenarnya, saya pandai2 lead the way sampai kami semua sampai ke waroeng penyet. hehehe).

Kami order 4 set ayam penyet, mak ngan ayah teh o panas, achik jus jeruk dan aku seperti biase la sosro. Saje amek extra side order sup ekor dgn gado2. Santiang.~*

Sampai rumah kul 6 lebey dah. Malas nye mau kije esok!!!~

6 comments:

Halim Jasmi said...

Berape hanget katil tuhh?
Menarik jugak tu

[siti] said...

katil day-bed hitam tu rm449 kalau tak silap. Katil yang sy beli tu RM369 saje, tak termasuk tilam.

Jack Roy said...

This website has an authentic source of converting the Ethereum to paypal. Because it is registered and free from fraud or third-party interference. This site is best for exchanging Ethereum to Paypal Account Instant with easy process.
Exchange Ethereum to Paypal Account Instant

Jack Roy said...

This website has an authentic source of converting the Ethereum to paypal. Because it is registered and free from fraud or third-party interference. You can easily buy or sell ethereum with paypal account. The Ethereumpro.net is one of the largest marketplaces that is working world wide to exchange the ether to any kind of digital currency like dollars, cash and paypal.
Buy or Sell Ethereum with Paypal

Crystal Water Pools said...

Crystal Water Pools specialized in building swimming pools.
Shotcrete structure, pebble finish & salt system. Leading swimming pool contractors in Georgia

Asset Finance And Leasing said...

NETSOL Technologies offers advanced Software technology & surveillance tools Solutions for
Asset Finance And Leasing worldwide.