Friday, March 13, 2009

Abg Muz, you'll always be remembered..

Hujan di pagi hari di KL. Cuaca sejuk dan mendung terus sepanjang hari. Kalau 2-3 hari lepas KL panas terik atau hujan lebat, hari ini cuaca di sekitar segitiga emas sejuk dan dingin. Saya masih berjaket meskipun dah pukul 3.30pm.

**********

Bagun dr tidur aku nampak ada 2 sms dlm inbox. Dlm kemamaian aku baca msg pertama, dari Nana:


Regret to inform that Muzani just passed away @11.40pm just now @ Damansara Specialist n d family plan to bring d body back to Kelantan tonite itself.


Terus hilang mamai aku. Innalillah.. dari Tuhan die datang, dan kepada Tuhan die kembali. Msg kedua pun msg yang sama, dari Kak Shahnaz.


Smlm waktu aku dpt fax dr DSH minta GL utk Muzani, kami sudah cuak2 pada mulanya. Dimasukkan ke wad HDU, kami dah mula fikir yang bukan2. Aku siap call DSH, nurse tu cakap kadang2 patient terpaksa tumpang ke situ kalau takde ward kosong. Kami cuba untuk tidak fikir yang bukan2, lagi pun last year pun die masuk ward 2-3 kali atas sakit yang sama.

Suasana kt opis mmg agak muram sepanjang hari, dengan cuaca sejuk dan matahari yang tak terik sepanjang hari. Second bos aku, Kak Aishah dan lagi 2 org bos2 yang rapat dgn arwah terbang ke Kelantan dgn flight jam 3 to pay respect to his family. Arwah dikebumikan lps zuhur. 

Kami sbg HR pun menjalankan tanggungjawab memaklumkan pada semua staff, dan ramai juga yang membalas email2 dengan sedikit ucapan perpisahan. Sedih dan akan diingati, akan dirindui, mostly email2 tu semua ckp mcm tu. He is a very nice guy, I remembered having many nice conversation with him. Arwah seorang widower dan tidak mempunyai anak. Tak silap aku he's in his 40s, mid 40s. He worked for the company for more than 15 years.

Haih, aku menaip entry ni dr opis, separuh jalan je pastu save masuk draft. Ni kt rumah sambung balik. I still teringat2 arwah. Aku doakan arwah tergolong dikalangan orang2 yang beriman, Amin.


Al-Fatihah.

No comments: