Sunday, July 5, 2009

Hari ini saya bersenam di pagi hari

Entry ni banyak gambar. Tibe semangat semacam ari ni. Gamba fresh dr memory card. Tipu, masuk photoshop sket je, level and crop.



Pagi Ahad nan syahdu. Awal2 dah bangun, pagi ni dah plan nk g jogging same2 parents and adikku. Malas nk g jauh2, kami ke Central Park Setia Alam saje. Dah puas berpeluh, kitorang g breakfast dkt Old Town dkt2 rumah ni, btul2 dekat. Mula2 mak mcm nk ajak g umah abang2 kus (mmg dkt sgt la rumah diorang dgn central park tu, jalan kaki pon bley), tp malas plak nk kacau diorang pagi2 Ahad ni.

Lps makan, dah sampai rumah tu saje2 la tgk hasil tanaman mak bapak gua tuh. Wah, dah ade yang dah berbuah, yang dah nak berbuah pun ade. Teruja kejap tros capai Lola and attach 50mm.


blue sky

peria dah berbuah

available light plak

bayam baru semai

cuba teka ni pokok apa? sapa teka betul dpt hadiah!!

Nananananassssss....

bunga peria

terung yang suda berbuah

bendi yang suda mau berbuah

kasihan la pokok naga gua. masih dlm tong cat.



Pokok2 yang sedia ada pun dah mula berbuah. Tak lama lagi masak2 dan besar2 la buah2 nye.

cermai berbuah lagi


belimbing buluh

aku tatau ni pokok ape. tapi jiran aku tanam. mcm pokok hiasan la.



my dad's new ride. MYVi SE full spec. kaler je tak pearl white, kalo tak mmg complete abes. Best kete ni, and I am jeles. Orang dah pencen bley afford kete ni, dan aku hanya afford...

kotornye kete aku.


kasut gym aku pon dah kotor pasal td pakai g Setia Alam. Gatal, sape suro pakai kasut ni. heh!!~

merapu je ari ni. mood memetik dan mengupdate mcm best. Nnt mlm kalo mood ni berterusan aku update pasal trip ke Padang. Hehehehehe. kalau la......

13 comments:

Silver Picture said...

jup aku teka... mcm pokok ganja ajer? kehkehkeh....

-sirreh

[siti] said...

wakakaka. gilo ko nk tanam ganja.

Mohd Ahmad Ferk said...

bukan pokok kari ke?
agaknyer la!
aku ni buta pokok!
hahaha!

[siti] said...

nehi nehi... bkn pokok kari.

koko bin jumbo said...

kalau tak silap tu pokok kedondong, apa kes tanam dalam pasu..

[siti] said...

wah... hebat ar enche koko bin jumbo. ye, itu pokok kedondong. ntah la bapak aku. die blom jumpe tempat yang sesuai nk tanam atas tanah kot.

MK said...

hoh? koko kenal pokok?

enche ct,

peria sekelo!

Zura said...

aku sngt suka tenguk rumah yg ada pokok2 di sekelilingnye..
sngt HIJAU!!!

[siti] said...

mai : aku rase koko ni petani berjaya la. hahaha.

zura : Alhamdulillah area rumah aku byk tanah. bley la menghijaukan alam.

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

siti..
kak dilla macam kenal Pokok buah tu
kak dilla teka lah erk............

POKOK buah pinang kan? (wakakakkakaka)
tapi kok kecek erk......

amboi lawo kasut gym tu
Pinky lagik

[siti] said...

bukan la kak... die mcm pokok palma gtu.

huhuhu... ade satu ijau ari tu, berkenan gile tp lari dr bajet.

koko bin jumbo said...

saya org kampung,,, anak penoreh getah, mesti la kenal jenis2 pokok, huhuhu...apa la mai, ingat aku tak kenal ke pokok2. aku kan tinggal dalam hutan.

[siti] said...

ooo ai si. nnt claim adiah eh. hehehe.

aku pon org kampung. Kampung Sungai Pinang Bandar. Mcm mane tu?