Friday, May 1, 2009

Ape jd smlm?

Smlm boleh kata hari berjimba jugak la. Kerja kt opis dah lega sikit, buat sementara waktu. Jadi ade la time bersuke2 siket.

Lunch hour smlm aku g la makan sushi king dgn kakak opis aku, dah lama tak makan kt luar, selalu kami tapau je sbb byk kije. Ade voucher RM10 belum guna lagi. Hm, May start curry fest kt sushi king, nak kene g lg ni. Hehehe. Kami g sushi king kt low yatt tu, lps makan saje la jalan2, aku nk carik hard cover utk macbook, tp xde yang berkenan plak. Tapi... hampir2 terjebak aku beli kamera baru. Al-kisahnye, saje la aku g test 500D baru tu. Aduh, kaler die best giler!!! ISO 3200, noise agak selambe. Sape2 yang nk beli kamera, dan ade budget lebih sekitar 3k, boleh la angkat 500D ni. Personally, I think it's much2 better than D80. Ade video ok!! Full HD. Aku tak jd angkat sbb pk masa depan. Hahahahaha.



Lps balik keje aku g la Pavillion plak, g tgk kat EPI ade tak shell cover utk macbook tu. EPI ni authorized reseller utk Apple products. Macbook aku ni dulu beli kt situ gak la. Senang, dkt je dgn opis. Service pun bagus, tak macam Machines kat Lot 10. Tp xde plak cover tu utk 13" white punye. Ape pnyer frust daaa.... Jalan2 jumpe sesuatu!! Sgt berkenan, lalu aku pon terbeli. 

Aku mmg dah lama cari satu shades yang aku suke n bley pakai lama. Lalu dkt Focus Point tu tgk ade yang berkenan dihati, aku pon angkat la. Dulu penah nk angkat Ray-Ban kat Azu, tp tak sesuai sgn muke aku sbb terlalu curve. Yang ni pon aku dah try a few others mcm Lulu n Converse, tp tak best gak. Thiery Mugler pon try, tp tak mampu!!! hahaha. Ni la yang paling ok, Guess pnyer.

Percaya atau tidak, dkt Pavillion xde bookstore? Newstand ade la. Aku puas cari bookstore kt directry, tp xde. Malas pulak nk tanye concierge. Jalan la sikit, g Sg Wang. Masuk MPH. Aku sbnrnye cari buku photography, tp xde. Nak carik Illustrator For Dummies, pun xde. Last2 aku beli Harry Potter, the latest one. Ye la... berbulan aku postponed beli. Now collection HP aku dah complete, tp berjenis2 la, ade yang kids pnyer cover. Hahaha, blasah!!

Dah puas jln2 kt area BB, aku trus g LRT KJ. Jumpe Hummy kat sane. Borak2 sementara tunggu Leen sampai. Kitorang g makan kat Williams. Hummy order mac n cheese, Leen mengubah tabiat dgn tidak mengorder nasi goreng ketam, jd die order lasagna meatball. Aku makan mee raja, beef die sgt la mabeles. Air sparkling lemonade abes, so aku order kedondong n ribena longan utk diorang. Makan tak abes pon, Lasagna je abes, laen2 seme tapau bawak balik.

Best giler la, time Leen yang belanja kitorang kene RM60+ utk makan 2 org. Time aku belanje RM50 saje utk makan 3 org. Muahahahaha. Jimat2. Moral, nasik goreng ketam scampie mahal.

Pagi ni panaskan la hasil2 tapau mlm td, makan sama2. Ayah aku sudah sgt berkenan sama mee raja. Tahniah la uncle William!!


*Selamat Hari Pekerja kepada semua pekerja2. Dan Selamat Hari Jadi ke 27 kepada Puan Norita Rimpun.

4 comments:

Anonymous said...

Apa barang 500D tu...., angkat je 5D. :)wakakahh..jgm marah haah. Selamat Hari Buruh!

[siti] said...

hohoho.. betape saye berharap saye mampu nk beli 5DmkII itu. Kalau ade duit mmg kompom tak pandang dah 500D ni. hehehe.

Mohd Ahmad Ferk said...

5D bape rege die?
500D plak bape?
ape beza dia?

[siti] said...

huhuhuh... byk gile bezanya.

5D MarkII is a full frame camera, takde cropping. Harga nya RM13k+, sekali dgn kitlens yang merupakan L lens.

500D masih kamera entry level, maknanya kalau baru2 nk main kamera boleh la layan 500D ni, mmg masyuk. Harga 500D RM3k+ sahaja sekali dgn kitlens yang merupakan len IS sahaja.

Keterangan lanjut, mari ym saya. :D