Wednesday, October 29, 2008

ini post yang ke-200

entry yang ke 200. aku cuba mahu buat entry ada makna sikit. mcm cubaan snap gambar bermakna di kiraan shutter ke 10k, 20k bla bla...

Hari ni... mulanya biasa2 je. Then aku mcm terkena sumpahan bz (aku sms seseorang yang sedang bz, aku merungut2 la sket. pasal aku tgh sangap. hahahaha). Aku jadi giler bz sampai tak cukup tangan. Kejar2 buat name list utk Langkawi, lps tu kene print CV, lps tu kejar2 g sorting tshirt n bag... kena panggil turun balik buat list. Hoh... mase tros rase berlalu mcm air. Sedar2 dah kol 6.

Ade org buat aku ala memaki hari ni. Free2 dpt ba*i dari aku. tp i dun say t to her face la... nak mampus aku. Last week dah menyusahkan aku sampai orang tunggu aku gerak dari opis kol 8 lebey, ari ni saje kasik aku naik darah time tgh bz2 nak mampus. huh.. tp sempat la aku memaki die kt Reen. hahahaha.

On the way balik aku sempat beli selipar ala beachwear (utk mlm dinner kt Langkawi.. ade theme. hehe), anak tudung lg 3-4 lai, tshirt long sleeve kaler purple ngan pink kt CM (RM9.90 saje sehelai ok). Dinner kt Marrybrown sensorang sbb lapo, baru naek bas. Kol 9 sampai rumah.

Kat rumah ade la ceta klakar plak. Jarang nk tgk Kenet (abg aku) dok bersembang dgn ayah n mak lama2 mcm tu. Ade gossip rupenyer. Hahahaha. aku pon gelak je, kuar gak ayat2 sarcastic aku yang jadi bahan gelak diorang. Ape story, konpidese (style Rosyam Nor ckp confidential dlm muvi Kala Malam Bulan Mengambang). Astaghfirullah... tak baik siti. ihiks.~*

Moral nye.... kita kena sentiasa sedar diri kita, bercakap dan bertindak mengikut kemampuan dan kelayakan kita yang sebenar. Sentiasa jujur dalan hidup. Untuk apa ckp gah, kalau sebenarnya untuk menutup keburukan diri sendiri. Jangan ambil kesempatan ke atas org lain. Jangan mempergunakan orang. Terutamanya kalau org tu yang sebetulnya merupakan tanggunjawab kita. Cakap besar untuk manipulate orang, then pandai pulak sorok and isolate org2 lain supaya org2 lain ni tak tolong bukak mate org yang kene perdaya ni. Aku cuma doa, moga Allah tunjukkan kebenaran. Jangan la biarkan orang yang terpedaya tu terus2 tertutup mata dan hati dari mengehathui kebenaran.

Aku admit, aku ade jugak pinjam duit dr org tu. Tapi aku bayar. Dulu2 yang pinjam sikit2, semua dah setel. Skrg ade loan aku buat (tu pun die yang offer) dengan dia, aku bayar instalment monthly. Kalau masih mahu dijadikan point, aku takde masalah nk bayar habis semua hutang aku, cuma acc KotakHati Photography la plak kontang kalau aku buat mcm tu. Wallahualam. Moga Allah tunjukkan kebenaran. Dan cepat2 sket. Amin.

Ha... pertandingan teka apa ini... dah ade pemenang. Walaupun tak btol2 tepat... tp aku kasik gak la adiah kt yang berjaye tu. Leen ngan Ann, tunggu la aku balik Langkawi eh. hehehehehe.

Aku mau baca buku. Jumaat ni ade mid term. Wish me luck eh kawan2!!


*aku ke Langkawi Jumaat ni. Nak kirim? :p

No comments: