Monday, February 11, 2008

cuti2 keluarga

Ok.. aku tau aku dah lame tak hapdet (sabar ek Lindosh). Aku demam dah 2 hari, tapi maseh gagah perkasa dtg kerja.. siap OT ok.. demi masa depan yang cemerlang, gemilang dan terbilang.

Cerita kat bawah ni backdated. Aku sepatutnya post pada 10/02/2008, tapi akibat kebongokan internet pade hari tersebut, dan kebizian pada hari2 seterusnya... ari ni baru aku post.

Kalau story 2 minggu lepas aku baru nk up ari ni, maknenye story minggu lepas aku up minggu dpean la ek? Hahahahahaha..



*ini adalah post yang sepatutnye pada 10/02/2008*


Hm.. cuti panjang sempena tahun baru cina ni dipenuhi dengan aktiti keluarga. Bermula dengan kenduri hari khamis, jumaat mengemas rumah, sabtu ke ikea dan ahad ke morib.

Ke ikea spontan. Mak tiba2 nk berjalan, nak ambil gambar contoh2 susunan pinggan mangkuk atas meja untuk jadi ilham dia mengihas bilik pengurusan diri di sekolah (mak cikgu Kemahiran Hidup, sudah sebati die dgn bilik itu meski mau pencen bulan 8 ni).

Di ikea kami jalan2. Aku malas mahu membelek lebih, nnt byk keluar duit (hehehe). tp aku survey harga2 perabot untuk bakal rumah kami nnt (hehehehe lagi). Mana tahu lebih berbaloi dr kedai perabot lain. Delivery service pon rm65 je. Ayah ada beli sofa, InsyaAllah esok ptg sampai rumah. Lain2 barangan dibeli ala2 saja. Jimat2.

Ayah n mak testing sofa, tp bukan beli yang ni..




tunggu depa amik sofa tu.. huhuhu




Ahad, secara tidak di plan terlebih awal (ayah tiba2 kata nk g pd ari ahad mase on he way g ikea) kami telah ke morib (plan nk ke pd tak jd sbb jam gile babas kt hiway). Mula2 kami ke pantai kelanang, panas terik time tu, aku plak blok boh sunblock, tahniah la kepada skin tone!!~ Tp mereka diskas2, tamau mandi sana.. nk g survey morib, carik chalet ke hotel ke.. senang nk salin baju solat etc etc.. so kami pon ke morib, jumpa hotel ni.. Impian Hotel. Kire ok la. Kalau 4jam rm100, kalau 1mlm rm155. Ni superior room la. 1queen bed, 1 single bed. Pool die best giler. Sbb air pasang kat morib ni cepat sgt naik, kitorang layan men pool reramai. kami conquer abes.. guest len ade sesiket je. Mcm2 aksi la ade sana. Hahahaha..


Walau pub pada awalnye aku agak frust sbb patutnye aku g deting ari ahad tu (tp, kene utamakan keluarga, ayeh pon ckp aku kene g jaga adik2 aku tu).. aku korbankan detink (ye ye je aku ni). Tapi ok la... i had my time there. Weekend ni mmg time utk family 100%. siket2 je utk diri sendiri. Aku harap2 kalo next2 week aku mintak time utk diri sendiri, diorang tak kisah sgt la (Amin).


Hm... aku nk post btol2 lepas balik dr morib td sbnrnyer, tp sbb loader gamba blogger ni cam mintak penyepak sket, n aku pon penat.. aku draft je la dulu.. later2 la post

No comments: