Friday, February 22, 2008

perlu ke?

perlu ke rosakkan maruah dan masa depan org lain, semata2 sbb rasa amarah dan tak puas hati?

berbaloi ke pecahkan rahsia orang lain, semata2 untuk puaskan hati sendiri?

kenapa kita perlu cerita kurap kecil kat peha org lain, sedangkan dlm kain kita sendiri penuh kudis dan nanah?

supaya orang lain tak tahu kudis2 kita ke? fikir orang lain bodoh?

aku kecewa dengan perangai satu org ni. Aku tegur, die marah aku. Kalau pun xnk terima, takyah la cerita keburukan aku kat orang. takyah la pecahkan top secret aku, pada siapa pon sekali pon.. sbb aku takde pecahkan rahsie die kat sape2. Die nak ke aku ceta pasal segala kudis dan bisul2 dlm kain die? pk2 la...

Renung2 kan.. dan bawak2 la beramal...

4 comments:

Zura said...

/me setuju!!!

*nampak nye kite serupa!!
:(

Miss Reen said...

uih
ada kes laen plak dah ke siti?
saper ke itu?
ko taram je balek.tp ngan cara yg berhemah..
jgn buat sama mende yg dier buat..
kerana kalo ko buat apa yg dier buat..
tiada apa yg membezakan ko ngan dier..
paham?
*winks* *winks*

MOLY said...

kalau kita tegur dia tak leh nak terima, pastu dia gi citer hal kita plak kat orang lain .. itu mmg tak baik laa kan ...

kita tegur pun dengan cara yang baik ....

tapi kalau kita yang mmg tak buat ape2 ... pastu dia nak main kutuk2 kat orang lain .. ko kasi balas balik kaw kaww dengan cara mendalam .... baru dia terkesima nanti ..

:D

Unknown said...

sape plak neh yang oi? meh cite kat aku meh

aku pon rasa ada org sengaja nak kasi sakitkan ati aku skang.. tp dia guna cara lain beb..

so baik kita hati2 dengan org yg cuba rapat ngan kita neh.. bahaya..

musuh dalam selimut!

ciskek btol!