Friday, April 3, 2009

Teenz.Fm @ Taiping - Part 2

Bangun dengan penuh semangat pada esoknya. Ada sekolah yang sampai sgt awal, sampai ade org tak sempat nk breakfast. Hehehehe. Semangat btol. Pagi tu kami buat final preparation, brief semula apa yang perlu buat, pembahagian task2 dan lain2. Tepat jam 8.30 pagi pintu pun dibuka untuk semua org masuk.

Program pun berjalan dgn lancar sampai habis, Alhamdulillah. Break 3 kali, tea break pagi, makan tghari dan tea break ptg. Makan je kejenyer. Tapi bagus dan berdisplin bdk2 Taiping ni. Siap letak pinggan dan gelas kotor kat meja tepi (tempat staff2 hotel letak pinggan kotor tu). Ish, teringat zaman2 aku kat asrama dulu2. Mcm tu la, lps makan kene letak tray dan gelas di tempat sepatutnya.

Walaupun dah 3 kali aku attend as angels dan dgr benda yang sama dr Tajudin, tetap rasa bermanfaat tiap kali dgr. Mcm reminder kepada diri sendiri untuk uruskan kewangan. Ye la, aku admit bab duit2 ni aku kantoi sket, sbb tu duit Kotak Hati aku tak simpan sendiri. Akaun bisnes aku yang satu tu kakak aku yang sulung yang jaga.

Ok, to adik2 yang join program hari tu yang nk gambar tu (lenkali tinggalkan la nama ke contact ke), akak takleh la nk taruk semua gambar kt sini. Jadi rojak plak nnt. Kalau gambar ang dicari xde kat sini, u can contact me personally. Email kat srmzh82@yahoo.com so senang sket nk tgk muke ke, nk bg gambar ke ok? Itu pun kalau ade la. hehehe.





















Program abes ptg, aku lost track jam berapa. Tapi jam 6.30 ptg kami angels berkumpul semula utk debriefing. Bincang semula perjalan program td, jadi kalau ada kekurangan boleh diperbaiki di masa akan datang. Usai debriefing, kami pun kemas semula la segala peralatan2. Aku sempat berbual2 dgn bro Reza pasal hard cover luar Macbook die (kaler ijau yu...my peberet kaler. kalau aku beli kaler ijau gak mcm die, die kesah tak?), dan dia ade tunjuk kat aku his best works. Hm.. i wish one day (soon) i can capture portraits as nice as him. I'd already found my orientation, portraits, esp kids and family. Kena tekun!! n beli 500D dan 580ex II. hahaha, tak dpt 5DmkII, 500D pun ok la. Ade bidio!!

Abes mengemas, mlm tu kami makan bbq!! yeah, mai come to me cholestrol!! Ade lamb (peberet, tp asal takde mint?), pari, ayam, sotong n udang. Ade gak nasik n salad2 and lauk ape ntah, tak tgk lauk dah sbb dpt kamben!! lps makan kami berbual2 mcm2, lepak2 legakan perut sambil beramah mesra. Ni lah masa nk eratkan hubungan dgn rakan2 sekerja.

Dlm kul 11+, aku gerak balik bilik. Tp time tu ade lg yang dok lepak berborak. Dah lega2 dok dlm bilik, aku pon layan online jap. Tp slow la line sana. Tak sampai 50%. Huhuhu. Ade la pulak peristiwa mlm tu Phat Mama kene ngorat. Trus mlm tu aku n room mate aku tdo bilik Mama. Berboral2 lagi, ntah kul bape tdo sbnrnye.

Esoknye ade lg aktiviti menarik yang kitorang buat. hehehehehe.

No comments: