Tuesday, February 10, 2009

Pagi2 lagi dah keluar rumah, ingatkan dpt jumpa Mila...


Pagi Ahad nan syahdu, aku keluar rumah seawal jam 7 pagi. Sejuk gilos la, seb bek bawak jaket. Aku jumpa Adhadi kt komuter Subang jam 8 lebey. Kitorang gerak terus ke Pangsun. Sampai Pangsun dlm kol 9.30 lebey kurang.

Apa bikin kat pangsun? Haaa... kitorang attend event anjuran DaVoM (Da Voice of Mila), kelab peminat Mila AF tu. Diorang buat picnic kat sana, kira aktiviti beriadah sambil menderma ke Tabung Gaza NSTP.

Sepanjang perjalanan kami borak2 pasal dunia fotografi. Bagi yang belum tahu, adhadi ni sifu aku dlm digital fotografi. Dari basic sampai la skrg, mcm2 ilmu aku belajar dari die. Mmg tak lokek ilmu, siyes. Dan bonus sbb die pandai nk terangkan esp aspek2 teknikal yang kalau org tanye aku balik pun aku terkial2 nk explain kasi org faham. Hehehe.

Hm... time kitorang sampai baru ade bdk2 DaVoM and budak Saida FC seketul due. Bdk2 StacyFrenz kt Pandan Mewah lagi!! Bertuah la korang ni. Seb bek Adi jenis kewl dan ok aje. Die kenal sorang full-time photog (bro Lan), sbb mase buat meeting utk event ni Adi ade join skali. Bro Lan ni pakai D700 wooo... Patut la lawo je gambo2 DaVom ni. Hehehe.

Bro Lan (baju biru) Cikgu Adhadi n Presiden DaVom. (silau2 mato den nak amek gambo ni)

Kitorang survey2 tempat tu, sgt menarik. Lighting nye juge agak mabeles di pagi2 hari. Boleh dijadikan tempat aktiviti satu hari nnt, mungkin dlm waktu terdekat, tungguuuuu.....

Tak lame sgt lepas tu, geng DF kami Gunjai n wife dtg dgn anak dara die. Comel sgt2. Lepak2 borak2.. makan2 sikit.. artis2 tak sampai2 jugak. Dak StacyFrenz sampai btul2 kecoh. Meriah la diorang ni. Tak lama lepas tu aku dgn Adi pon nk gerak dah. Mila lambat sampai. Tak dpt la nk tunggu. Masa kitorang nk blah tu Didi n Nur Fatima dtg (sorry, aku siyes tatau sape Nur Fatima, Didi aku tau la. Hehehehe).

Jadi, tade la gambo menarik yang boleh disharing. Tapi bak kate Cikgu Adi, yang penting kita create contact. Mana tau setahun atau due tahun akan dtg, contact yang kita create skrg akan bantu kita. InsyaAllah... :)

To StacyFrenz, jangan serik ajak DuniaFotografi join lagi ya!!

No comments: