Tuesday, February 24, 2009

Siapa kata Geng itu movie untuk kanak2 saje?

Hari sabtu lepas aku g tgk ceta Upin n Ipin kt tgv bkt tinggi. Aku g dgn along n BIL n Imran.Gile ramai org. Seb bek aku call buat reservation awal2.

Mula2 aku ingat filem yang ramai kanak2 tgk ni mesti bising kt panggung dgn suara budak2. Tapi lain!! Semua sama2 khusyuk, sama2 jerit, sama2 gelak, sama2 terperanjat2 (eh, ke aku sorang je?)

Cerita die sgt best. Meh aku kasik review member2 photographer aku.

ranggie
aku baru bawak anak gi tgk hari tu...dari pendapat peribadi aku .....selama aku hidup...ni laa satunya2 filem malaysia yg membanggakan aku...kelihatan anak aku 2 org tu punyer laa gelak besar biler tgk citer ni..dan kelihatan juga penonton yg tengok juga bukan gelak terpaksa tpi gelak yg memang menghiburkan....2 kali aku bawak anak aku gi tgk..tanda sokongan kepada filem malaysia ni yg memang membanggakan...

AlfieC
Aku confirm cerita yg best yg wajib tgk ...... hari sabtu lepas aku tgk memang best ...pastu aku tgk penonton tak berganjak dari tempat duduk walau dah abih cerita ..ada kick lagi kat hujung dia...best cita ni .... :D betul betul betul

AzizilSedek
"btul btul btul"
aku bangga Malaysia keluar filem animasi mcm ni punye kualiti... thumbs up! salut!

adhadi
aku baru balik dari summit. anak aku irfan sampai kedepan skrin excited sangat tgk diaorang slide kat dalam hutan..

Aku tang rajoo suruh ipin fikir masa depan tu aku boleh tahan lagi... last sekali muthu suruh mak uda fikir masa depan tu yang mengalir air mata....

Cerita ni memang menghiburkan amat.. 10 kali better dari tgk punisher warzone... far far better dari tgk finding nemo...

Dan lawak dia memang lawak malaysia.

Aku nak tgk lagi.. bukan sebab nak support tapi memang cerita ni best.

mindfreak
cerita yang menarik...masih lagi tertawa bila teringat part pikir masa depan tuh...gelak aku,gelak tunang aku dah sama kuat dengan gelak budak2 kecik sebelah aku..haish...tgk kali ke 2 pun masih sama gak...

sitizya
setuju. more than what i expected. Saya jangkakan kisah bdk2 kampung yang biasa2 aja, tp bila dh tgk adventure diorang mmg best la. Rasa nak tgk lagi.

Tak sangka animasi Malaysia boleh buat action2 yang buat audience terkejut2. Sape yang tak tgk/tak sempat tgk mmg rugi.

"Jangan Upin!! Pikir masa depan!!!"



Jadi, kawan2 yang blom tgk tu mari la tgk beramai2. Nak ajak aku tgk lagi pon aku ok je, boleh layannn. Tiket masih dok sold out aku rase. And target 10juta diorang tu InsyaAllah sampai.

4 comments:

Acaii Jawe said...

waaa, best ni ti..akupun nak tengok gaklah camni..aku dengar memang ramai gile orang cakap cite ni best,hehehe..:) thanks tambah menguatkan lagi,ceewahh..

*macbook camne? ok?

[siti] said...

hehehe... tgk caii, jangan tak tgk.

macbook sedang diusahakan. :D

Anonymous said...

Aku tak pergi lagi.... huhuhuh.
Anak aku dah..Arcuu dia yang bawak.
sekarang sibuk suruh ak beli baju Upin & ipin plak.

[siti] said...

bro, baju upin ipin ade jual dkt2 my opis, tp ari jumaat la. hahahaha.

tp pagi td member opis bg email, ade org jual souvenir upin ipin ni, termasukla la tshirt, beg dll. Siap ade order form lg. Kalau nk meh sini email, nnt bley fwdkan.