Thursday, June 25, 2009

bibir bisa berbohong tapi air muka tidak.

Bila kita bersedih, kesedihan tu akan nampak kat wajah kita. Paling tidak, nampak dlm riak mata bahawa kita sedang menanggung keperitan dan kesedihan jauh dilubuk jiwa. Lagi2 bila kita kehilangan cinta yang sgt2 kita sayangi, yang kita jaga dan cuba pertahankan sebaiknya, namun kecundang juga. ecewah!!

Last year aku telah lost, a love yang berbulan aku cuba pertahankan. Mcm2 dugaan, besar kecik. Aku cuba dan cuba tapi tak dpt jugak, mmg xde jodoh. Sedey wooo... Aku rase ade sebulan aku mmg takleh nk buat aktiviti2 meronggeng. G keje, balik keje. Dok berperap dlm bilik. Mmg boleh tampal muka 'orait' bile kt luar, tp org boleh perasan la. Mane boleh bohong, kecuali la kalau org yang pandai belakon. Hati sedih, keciwa, kacau, berdarah, stress dan mcm2 lg, tp muke menten hepi. Sosial life menten aktif mcm xde ape2 berlaku. Mmg tere belakon, dan mmg dah biase blakon la org mcm tu. Hahahaha. (ni pendapat aku, jangan men tuduh aku kate sape2 plak. Siap nk bgtau kt org aku ngate org kt blog aku ni. chet)

Slowly la aku ok balik. Aku aktif dgn aktiviti2 sehat, join bdk2 photography buat aktiviti2 berfaedah. Aku mula pikir, dan amik keputusan berenti dr buat bende2 yang buruk. Ade bende yang aku tinggalkan, buang tros la. Aku sedar bahawa diri aku ni, aku yang kawal. Ape2 yang jd pada diri aku, aku yang nak sebenarnye. Tak gune nk tuduh org lain yang itu, ini. Toksah nk sabitkan org lain dgn kejahanaman hidup kita, walaupun idop aku xde la jahanam pon. 

Skrg aku hepi, walaupun exbf aku suke sms aku skrg, aku dah bley nk berkawan mcm biase je. Dan banyak juga perkara2 yang membelenggu kepala aku yang dah ok skrg. Tak perlu la aku kantoikan sesiapa, tp yang pastinya kebenaran tu pastinya one day akan ditujukkan Tuhan. Berbuat baik dibalas baik, what u give u get back. Kita boleh menuding jari menyalahkan org2 lain apabila berlaku kegagalan dlm kehidupan kita, tp tiap kali itu juga kita terlupa bahawa setiap kegagalan itu bukan berpunca dr sesiapa melainkan diri kita sendiri. 

Sekian.

Kenapa aku tulis entry ni? sebagai peringatan kepada diri sendiri dan rakan2 bahawa kita tak boleh berbohong selamanya dan sbg tanda ingat kpd diri sendiri bahawa aku dah totally over him!! yeay!!

No comments: