Saturday, April 12, 2008

Lagu2 dlm jiwa

Aku ada banyak lagu yang asyik nyanyi2 dlm jiwa aku. Kadang2 aku layan, kadang2 aku rase benci. Mcm hati aku. Kadang2 aku nk buat decision, kadang2 aku nk biar je what ever will be, will be. Tapi entah la aih... sampai bila, ade orang tanye aku. Irony nye hati aku slalu jawab, sampai tubuh aku kurus kering. Sampai jiwa aku dah tak larat nk teruskan hidup. Sampai aku telan lagi Ativan hampir 10 biji dlm satu malam.

Tapi aku taknak buat mcm tu lagi. Aku tak mau bos aku kate muke aku mcm org sakit lagi. Aku tanak MC sbb overdose Ativan lagi. Aku malas nk layan allergy lagi. Aku mahu bercinta habis2an sama Lola. Biar kemaruk, biar gila aku sama dia. Aku mahu bawa kereta, melayan ingin si Lola, melayan rajuk si hati.

Entah la... org boleh kata 'takde gunanya', 'lepaskan je', 'buat ape ko nak ingat2'... tapi aku yang rasa. Semua orang boleh kata, tapi semua orang hanya beri kata. Jiwa aku, aku kene pujuk sendiri. Nanar aku, aku rawat sendiri. Terima kasih atas semua kata2 tu, tp kalau andai hanya mahu beri kata2, beri saja kata2. Jangan beri harapan atau niat mahu aku ikut dan dengar dan turut. Melainkan andai mahu juga beri peneman, persahabatan yang benar... bawa aku jauh dari ingatan2 gila. Ingatan2 memabukkan jiwa. Aku bukan mintak wang ringgit dari kalian2. Aku minta sahabat dan peneman tatkala jiwa aku benar2 perlu pendamping.

Jadi, andai tidak bisa beri, biar aja aku ya. Lambat ke cepat ke aku mau beringat, biar aja. Apa saja lagu hati aku mau nyanyi, pekakkan telinga. Apa saja teriak jiwa aku mau ngongoi, tulikan saja jiwa kalian. Kerna dasar aku ini degil. Jadi biar saja.

Kerna aku sudah biasa hidup sendiri. Biasa hidup ditinggal teman baik. Biasa hidup campak ke gaung sunyi dek kawan sejati. Aku sudah biasa.

2 comments:

Unknown said...

kamu bermain2 ngan jiwa yach

Miss Reen said...

huhuhu..
senang jer orang suh lepaskan..
tp aku paham perasaan ko sesangat mek ti...
takpe mek ti..
ganbate!