Wednesday, December 12, 2007

melawat orang meniggal dan penyerahan laptops

Hari ni aku sampai opis agak awal. Sesuatu yang harus dikekalkan, lg2 di musim appraisal.

Pagi td, bunda officemate aku meninggal, agak pantas.. sbb pada paginya masih lagi dlm keadaan sihat. Aku pegi melawat waktu lunch, jumpa pula teman seperjuangan sepersatuan di rumah arwah. Makin sihat dia sekarang.

Jalan di KL hari ni mmg mintak ampun!! Kami gerak dr Gombak tuk pulang ke opis jam 2.30... tp hampir jam 4 baru sampai!! apa yang ada hari ni, byk road block, jalan tutup la... sudah2 la berdemonstrasi, kalau ia pun cari la hari minggu, bukan hari2 bekerja. Selangor saja cuti, KL tetap sesak. Harap maklum.

Pulang dr opis pun lewat, jam 8. Dalam perjalanan din (supra) sms, mahu ambil laptop. Yes!!~ Aku kata akan sms bila sudah tiba di rumah. Sampai2 depan rumah, nampak kedai along terang, byk selipar. Ada demo ke? rupa2nya ada orang buat demo cara peraga tudung. Alah, semua sama... cuma guna aksesori2 berlainan.. kalau mahu tahu lebih byk, sertai kursus, rm85. Buang duit.

Din sampai tidak lama kemudian. Dia dtg bersama apek dan are chong. Keluar sebentar ke Yok Mampir, tp dem, tadek nasik ayam plak ari ni.. baru nak pekena nasi burung puyuh. Jadi kami minum2 saja.

Sampai rumah semula, dah jam 11.45. Beri din laptops (mak dan aku, jadi harus plural) dan cpu lama yang aku kutip dr rumah nenek dulu.

Letih, esok masih byk kerja perlu dibereskan. Tapi ada skuasy. Mcm mana? Apek kata mau repeat Yok Mampir esok, cuba nasib lg.. tp, ntah la...

Kita tgk la esok mcm mana...

2 comments:

Unknown said...

welkam to blogspottttttttttttttttt! eheheh akhirnya kamu disini yach?

dah bosan blog mespes ngan livejurnal ko tu? eh ye ke livejurnal? pakai agak je neh.. hohoho

sila la tulis dan tulis.. aku suka baca blog org.. kawan2 nye blog lagik la aku suka baca kan kan kan..

weh kl tak abis2 lagik ke demostrasi smer tu? hish cane aku nak gi kl neh? cane nak gi jenjalan.. adeh adeh spoil btol laa. tu mesti hindraf kan? dasar keL*ng.. hikhihkhik /me pandang kiri kanan

[siti] said...

hahaha.. tu ar kan. jem sokmo. dem.