Friday, December 12, 2008

mencari relevensi

td, di opis. rasa biasa2. BHT suruh aku aku ambil dokumen recruitment dr ofis MD. Kakak tu mula tanya2.. mcm mana kerja etc. ops, lupa. hari ni aku masih demam (since hari selasa aku dah demam). Dia ckp: bawak2 la keluar2. aih, aku lupa la ayat die mcm mane. tp die cube bgtau aku, enjoy la life. aku = kerja hari2+fotografi+jahit manik. dan dia baru tahu aku suke memasak. haha.

ya la. aku ni serupa org takde life. Patut la aku takde kawan, i mean.. member2 lepak.. yang boleh selalu2 lepak2. Mungkin sbb ni juga kawan2 aku tak rase nk ajak aku selalu lepak sbb aku selalu bz. hm...

demam pulak. Rasional nya aku demam selama ni sbb kurang rest barangkali. Hari selasa ke opis mcm biasa. Ingat kan kisah aku sampai sakit2 kaki? Pagi selasa tu pun dah mula rasa nk demam. Tghari si Meor belanja pizza hut, farewell untuk bdk2 trainee. Lps balik makan pizza la, mula rasa badan tak sedap giler. Pegi klinik, dr kasi ubat dan mc, suruh balik. Tapi aku sambung juga kerja2 aku, ada yang tak siap. Dalam kul 4.45 baru gerak dr opis, hujan lebat takde ampun. aku pulak tak bawak payung. *sigh*

Rabu aku mmg tak larat bangun dah. MC trus. Ptg tu ade juga keluar, konon mau beli bateri, hari khamis ade job, indoor dan perlu byk bateri. Tapi tak jumpe bateri pun. Mlm tu pegi lagi ke kafu (carrefour la). Dapat juga bateri.

Khamis g keje mcm biasa. Masih blum sihat, tp ok la sikit. Sempat g gym tghari tu. Ptg tu trus gerak ke One World Hotel, dkt2 ou. Sampai on time. Kerja sampai dlm kul 11. Transfer gambar etc, kul 12.20 baru gerak pulang. Sampai rumah, makan ubat dan terus pingsan.

Hari ni, aku hampir2 tak larat bangun. Tp gagahkan diri la jugak. Sampai opis lambat, hujan lebat gile bab kt rumah, dah la demam, takkan aku nk redah hujan kan? Kat opis, makin petang mcm makin menjadi aku rase. Sampai rumah, masih gagah nk menaip blog. hahahaha.

Skrg baru lepas makan ubat, nk layan separuh akhir muzik2 sampai habis. nk tgk stacy dpt masuk final tak. hehehe.

Kadang2 aku rase gak sunyi. Btol gak ckp kakak tu. Aku mcm takde life. Bukan takde, ade. Aku ade kawan2. Tapi lepak tu, aku rase mcm dah lama tak buat je. Aku suke je nk lepak2 lps opis ke kan. Ade satu musim tu ade org tu layan je aku lepak lps opis, tp skrg die dah jadi aneh2, malas dah la. Ari ni birthday die, Happy Birthday wak. Tapi, aku wish die pun die mcm aneh2. Aih, takyah pk la.

Ntah.. aku pun mmg ade isu kawan2 kan recently. Aku yang terase lelebey ke atau diorang yang mmg takde aku dlm priority list diorang ke, Wallahualam. Ye ar.. orang lain besfren dkt2. Aku, besfren kt jb nun. besfren kt damansara tu pon susah nau nk jumpe nyer..

tapi aku kene sedar diri lah kan... aku kan dok jauh.. semua org malas la nk bersosial dgn aku ni. haih.

dan haih lagi.

sha, help pliss. pindah dkt2 sini.

No comments: