Saturday, May 3, 2008

Kosong

Kamu seperti hantu
Terus menghantuiku
Kemana pun tubuhku pergi
Kau terus membayangi aku

Salahku biarkan kamu
Bermain dengan hatiku
Aku tak bisa memusnahkan
Kau dari fikiranku ini

Di dalam keramaian aku masih merasa sepi
Sendiri memikirkan kamu
Kau genggam hatiku
dan kau tuliskan namamu
Kau tulis namamu

Tubuhku ada disini
Tetapi tidak jiwaku
Kosong yang hanya kurasakan
Kau telah tinggal di hatiku

Di dalam keramaian aku masih merasa sepi
Sendiri memikirkan kamu
Kau genggam hatiku
dan kau tuliskan namamu
Kau tulis namamu



Esok genap 2 minggu kami putus. 2 minggu aku cuba ignore the feelings... try tepis all the memory. Yerp, most of the days berjaya. Aku bley layan makan2, layan jalan2, layan Lola etc etc etc. Tp ada jugak waktu yang aku sgt tewas. Ntah aih.. aku pon dah bosan dah mcm ni. Bukan korang je yang bosan baca aku asyik nk cerita pasal frust ni (aku tak paksa sapa2 baca.)

Hari ni setahu aku dia kerja pagi. Tapi mlm masih tak online. Gila.. baru aku tau, aku sbnrnye follow die, walau aku tak reply sms dia.. walau aku tak angkat call die (die tercall atau saje call aku tatau). Yang pastinya, bila tak nampak die online.. aku rasa dia makin jauh. Makin aku rasa lost. Aih, ntah lah...

Mebi die dah move on dgn life die.. maybe dah mula ngorat2 awek laen. Ntah la.. asal aku masih takleh nk buang die, n all our memories dr dlm pale otak aku.

Td siang aku g men bowling dgn wan, aida n acha (adik beradik aku dan kakak ipar). Acha tiba2 boleh ckp... "org teringin nk ade style sendiri men bowling.. mcm abg wan bola spin.. abg soleh siap ade brek.....". siot la adik aku ni. Perlu ke ingatkan aku pd die? Yerp, aku mmg sgt suke tgk skill die men bowling. Mcm cumel sgt, siap ade brek sblm baling bola tu. Dan aku ingat lg jari die luka mase men bowling (mase tu ade aku, die n acha je). aku siap amik kertas resit utk kesat darah tu (sebab tak jumpe tisu masa tu). Aku masih simpan kertas resit tu sampai skrg. Tak mampu lg nk buang barang2 kenangan aku dgn die.

Mmg aku patut move on. Tp aku perlu masa untuk redakan feeling dan hati aku yang sgt2 sakit. Mcm org demam, kena rest byk2 baru sihat kan? Telan ubat walaupun pahit, supaya nnt sihat spt sediakala. Jadi biarlah aku telan kepahitan ni semua, InsyaAllah nnt aku akan comeback. *senyum 20sen*

Aku hanya beritahu along dan acha pasal kitorang dah putus. Aku blom nk bgtau mak sendiri. Aku tanak mak pk aku tgh frust. Nnt aku jd sgt2 fragile. Biarlah die tatau. Tp bila org tanye, bile kawen nye, payah gak aku nk jawap. "InsyaAllah... ade nnt, ade lah.."... tu je yang aku bley reply.

Esok kawan aku kawen, kawan sekolah. Aku akan jd unofficial photographer.. miahahaha... nk charge battery dan nk tdo.. zasss....

*doakan jiwa aku cepat2 sembuh ya kawan2... luka kali ni sgt dlm.. aku pun tatau mcm mane nk handle*

1 comment:

K@sih said...

it takes time to recover...
it really takes time...

nasihat kasih..

1) busykan diri dengan pelbagai perkara @ job
2) jauhi perkara2 yg mengingatkan siti pd dia.. =)
3) solat & mengaji byk2.. (paling mujarab)
4) belajar menerima keadaan baru ni..

insya-Allah.. sabar byk2 k... =)

p/s: cuba dgr lagu Bukan Permainan-Gita Gutawa