Sunday, May 4, 2008

sabar siti sabar....

Hati aku calar balar, lagi.
Smlm pagi, sekali.
Hari ni, baru tadi. lagi sekali.

Aku tak paham dah ape masalah org2 dlm rumah ni.

Dan aku selaku org yang paling tak pandai nk melawan dlm rumah ni, angkat punggung, masuk bilik, kunci, bungkam, nangis.

Ada satu org yang paham situasi aku dlm rumah ni. Dia dulu sering nasihat dan teman aku, minta aku sabarkan hati... lebih2 lagi bila pulang untuk berbuka di bulan puasa dengan angin saja sbb semua juadah buka dah habis. Orang yang boleh kasihani aku dan dodoi jiwa aku semula agar aku tidak menangis lagi. Tapi skrg orang tu dah takde untuk aku. Aku pernah harap dia akan bawa aku pergi dunia lain. Tapi kini takde dah. Palsu je harapan yang die kasik tu.

Aku tatau nnk buat apa. Takde solusi, tak nampak jalan pun. Sabar siti... Tuhan sedang uji...



*makin lama hati aku makin byk terperca. Apa je yang akan tinggal nnt?

3 comments:

Acaii Jawe said...

sabar siti sabar..:) org yang paling kuat ialah yg paling kuat menahan sabarnya..:) smoga semuanya dapat diselesaikan dengan baik..:)

[siti] said...

thanks caii. 2-3 menjak ni mmg byk btol mental test. :D

K@sih said...

siti..
dalam dunia ni walau apa pun yg terjadi, walau seteruk mana pun kita rasa ttg family kita.. diorg tetap family kita.. mcm tu jugak, walau seteruk mana pun kesalahan kita, selalunya, hanya family jer yg akan tetap terima kita walau apa pun terjadi...

mayb kasih faham apa yg siti alami..
dan mayb kasih juga penah melalui situsi yg sama even sampai skrg pun.. :(

seiring dengan peningkatan usia, kasih dah makin byk bersabar dan terima segalanya dgn ati yg terbuka..kasih juga sedar, tak semua benda dlm dunia ni yg perfect..

harap siti pun begitu juga..
take care..