Tuesday, January 1, 2008

Recap 2007 dan wishes for 2008

2007 boleh dikatakan tahun yang macam2 ada.

Pada tahun 2007 aku baik semula dengan kawan baik aku yang pernah sakitkan ati aku kaw2 semata2 nak jaga ati gf sundal sinapore die (ouch, sorry.. tp perempuan tu mmg sundal, and finally tinggalkan die kan?). Baik balik pada awal 2007, dan dah renggang balik dlm sekitar tengah tahun, sampai skrg. Semua pasal duit. Huh...

2007 jugak aku sambung semula study aku yang dah setahun tangguh. hehehe.. Alhamdulillah, and terima kasih byk2 pd kompeni yang sudi sponsor study aku. Keje pon makin ok, aku makin memahami bos2 aku dan kerenah2 org opis tuh. Mudah utk jd HR personnel bila kita faham gelagat staff. Dan tahun ni juga aku dpt bonus pertama, hehehehehe.

Aku beli kereta. Aku beli laptop. Even ekonomi aku turun naik tahun ni, tp aku rase past few years, tahun 2007 la yang ekonomi aku agak memberansangkan, aku dah boleh ade fix saving. Kire ok la...

Tahun ni juga aku jumpa insan yang aku paling sayang. Mohd Soleh aka Ayeh,lelaki yang mnerima aku seadanya, sabar melayan kesengalan aku, dan yang paling penting, tidak mengambil kesempatan diatas kelemahan aku (sebab aku dah selalu sangat jumpa lelaki yang suka ambil kesempatan.Mentang2 aku hati tisu). Die yang jaga aku, bila aku dah start nak ngarut2, kene marah. Hehehehe. I can say he's my guardian angel.

Aku dapat 2 orang anak buah baru, Nur Amirah Najwa bt Mohd Mazziudin (anak bangah) dan Muhammad Hanif Haikal b Mohd Mazuan (anak Wan). Amirah cucu perempuan pertama parents aku la kirenyer.

Hubungan keluarga kami semakin baik, Alhamdulllah. Even ayah mcm makin risaukan aku yang dah injak 25 dan blum2 kawen n takde bf (die tatau aku ade bf. Mau die suro kawen kalo die tau nnt. hehehe). To kira ok la..

Perkara2 lain yang jadi byk la.. tp bagi aku perkara2 yang tak perlu dibesarkan. Aku kenal dgn si jerk, tp bersyukur la.. kalau tak kenal si jerk ni, aku takde Ayeh aku skrg ni. Hehehehe... Kawan2 yang bodoh sombong, tp nak buat mcm mana kan.. itu semua hak individu. Moga Allah buka mata n pintu hati diorang satu hari nnt.

Ok.. 2008 ni....

Aku harap dan akan berusaha aar study aku makin lancar. Nak kurangkan bermain, kurangkan dating. Hahahaha.. konsentret lebey sket kat study tu.

Aku nk improve hubungan aku dgn family. Ayah n mak pun makin tua, kene la kasik lebey attention kan. Aku juga nk improve hubungan dg family Ayeh juga. Mana tahu, nnt jd family aku juga (berangan lebey aku ni). Wallahalam kan, moga Allah beri yang baik2 saja untuk kami.

N paling penting... aku nk turunkan berat badan. Sejak hati senang ni, badan aku naik je. Adeh, takleh jadik. Aku juga nk improve social life aku. Biar ramai kawan, ramai kenalan, tp cukup la kawan2 surface. Buat pening kalau ramai kawan rapat, lps tu dpt lagi kawan bodoh sombong yang pantang ditegur nak merajuk dan melenting ( bosan aku dgn perangai mcm ni).

Hm, moga yang baik2 sajalah untuk aku dan semua orang di tahun baru ni. InsyaAllah...

Selamat Tahun Baru!!

5 comments:

Miss Reen said...

wahh...seperti yg aku sangkakan..
anda mmg sesuai sgt ngan abg manis itu..
congratulations...
smoga berkekalan..

Unknown said...

epi nuyer bebeh! semoga 2008 neh menceriakan hari kita ehehe

Zura said...

hihihi
yeyeahh..
kan btol apa yg reen kata tu..
akak doakan semoga berkekalan..

bleh cecepat makan nasi minyak..!!

heheeheh!!

hUmmY said...

hahaha!

cecpatla kawen sitik~

tade nak sorok2 pegi beli baju raye sesame lg!

wakakakakakkaa!

[siti] said...

hahahaha... siot je hami
bukan sorok2 ok
terbuke.. hahahahaha